Wydawanie eLegitymacji

Rodzice uczniów klas pierwszych i rozpoczynający naukę w Szkole Podstawowej nr 4, w klasach II-VIII SP4 od 1 września 2024 r., przesyłają przez dziennik elektroniczny zdjęcie na Librus–sekretariat jako załącznik, podpisany w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.

Sposób przesłania zdjęcia:

  • Przez dziennik elektroniczny – Widok alternatywny – Kartoteka- Zdjęcie do legitymacji

Warunki jakie musi spełniać fotografia:

Aby prawidłowo wygenerować pliki do mLegitymacji i eLegitymacji zdjęcie musi spełniać następujące warunki:

  • zdjęcie kolorowe, o wymiarach 35 × 45 mm,
  • wykonane na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mające dobrą ostrość oraz odwzorowujące naturalny kolor skóry,
  • obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii,
  • pokazywać wyraźnie oczy, z widocznymi brwiami,
  • osoba na zdjęciu powinna być bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, powinna patrzeć na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami,
  • zdjęcie powinno być w formacie .jpg lub .jpeg, o wymiarach 496 pikseli (wysokość) x 354 pikseli (szerokość) lub proporcjonalnie więcej oraz rozdzielczości do 300 dpi.

Duplikat legitymacji szkolnej/eLegitymacji

(w razie zagubienia przez ucznia klasy I- VIII legitymacji w wersji papierowej lub karty)

  • Aby otrzymać duplikat legitymacji, należy złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie eLegitymacji, z potwierdzeniem wpłaty za wydanie duplikatu (wzór wniosku na stronie internetowej w zakładce Dokumenty).

 

mLegitymacje

Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.

W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.

Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach,
w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp.

Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.

Procedura wydawania mLegitymacji.

Aby uruchomić mLegitymację uczniowie muszą posiadać telefon z systemem operacyjnym Android w wersji, co najmniej 6.0

Dokumenty do pobrania:

Wniosek o wydanie mLegitymacji 

https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.regulamin.12.0.0.pdf

W szkole.

  1. Rodzic na e-mail wysyła zdjęcie(legitymacyjne) w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5MB. na adres: sekretariat@sp4krakow.pl  (plik nazwany imieniem i nazwiskiem ucznia).
  2. Uczeń do sekretariatu przynosi wniosek o wydanie mLegitymacji oraz potwierdza swoją tożsamość dokumentem(papierowym – legitymacja).
  3. Po wprowadzeniu do systemu rodzic otrzymuje kod aktywacyjny mailem(uwaga! kod jest ograniczony czasowo).

W domu.

  1. Zapoznać się i zaakceptować –  regulamin https://www.mobywatel.gov.pl/mobywatel.android.mlegitymacjastudencka.regulamin.2.1.0.pdf
  2. Pobrać aplikacje mObywatel
  3. Wybrać PLUS i Legitymacja Szkolna
  4. Zeskanować kod QR
  5. Pobrać dane osobowe ucznia z systemu.

 

Sprawy niewymienione w procedurze reguluje regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji mObywatel. Ustawowy czas realizacji wprowadzenia do systemu wynosi do 14 dni. Jednorazowy kod aktywacyjny oraz kod QR jest ograniczony czasowo. Kod zostaje wysłany wiadomością zwrotną.

Wszystkie materiały przekazane przez rodzica w formie elektronicznej po wprowadzeniu do systemu zostają usunięte i nie są archiwizowane przez szkołę.