Metoda projektu rozwija umiejętności praktyczne, takie jak rozwiązywanie problemów, twórcze myślenie czy współpraca w zespole. Uczniowie mają możliwość samodzielnego planowania, organizowania i realizowania projektu, co stwarza im okazję do rozwijania umiejętności pracy zespołowej, dobrej komunikacji, kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów oraz zdobywania doświadczenia.
Dzięki pracy nad projektami uczniowie rozwijają umiejętności organizacyjne, uczą się lepszego zarządzania czasem i trenują samodyscyplinę. Nauka staje się bardziej angażująca i atrakcyjna.
Kreatywna klasa 8A pracowała metodą projektu. Ósmoklasiści wykonali projekty o trójkątach i czworokątach. Potem przed klasą prezentowali wytwory swojej pracy. Największy podziw wzbudziła gra planszowa o czworokątach z ciekawą fabułą, zestawem pytań i odpowiedzi oraz własnoręcznie zrobionymi żetonami.
Plakaty i lapbooki przepełnione treścią są dobrym materiałem do powtórki przed egzaminem czy sprawdzianem.
Energiczne klasy piąte (A i B) pozbierały prawie wszystkie liście w parku i wykorzystały do projektu pt. Symetria w przyrodzie. Powstały piękne, kolorowe prace, które można było zobaczyć na korytarzu III p.
Pomysłowa klasa 7B stworzyła oryginalne plakaty pt. Wszystko o trójkątach. Każdy projekt został wykonany z dużym zaangażowaniem i starannością.