Podczas tygodnia języka niemieckiego, który tradycyjnie odbywa się w naszej szkole pod koniec czerwca uczniowie bawiąc się, pogłębiają swoją znajomość tego języka.
Dużo radości sprawiło uczniom własnoręczne robienie flag państw niemieckojęzycznych, a rozwiązując quiz, uporządkowali i pogłębili swoją wiedzę na ich temat. Kolorowe, wesołe krzyżówki były okazją nie tylko do nauki niemieckich słówek, ale także do poćwiczenia małej motoryki – podczas kolorowania ilustracji, ćwiczeń tak potrzebnych rączkom naszych uczniów, z powodu godziny spędzanych przez nich nad klawiaturami wszelkiego rodzaju urządzeń elektronicznych. Biorąc udział w grze integracyjnej, uczniowie zasiadając w kręgu, poznawali się lepiej (lub na nowo), opisując w języku niemieckim pozytywne cechy charakteru swoich kolegów i koleżanek. Podczas zwiedzania naszego pięknego miasta, z przewodnikiem w języku niemieckim, uczniowie nie tylko poznawali aktywnie słownictwo związane z miastem, zabytkami i kulturą, lecz także przypomnieli sobie historię Krakowa oraz odkryli jego urok na nowo. Uczniowie młodszych klas ilustrowali swoje ulubione bajki braci Grimm, poznali ich oryginalne niemieckie tytuły, a podczas głośnego czytania mieli okazję usłyszeć, jak brzmią one w oryginale. Sporo emocji dostarczyło również wybieranie najładniejszej pracy. Drindl, czyli ludowy strój noszony, również współcześnie, w Bawarii i Austrii na specjalne okazje i wydarzenia, wzbudził duże zainteresowanie, zwłaszcza dziewczynek, które zachwyciły się bogato zdobionym gorsetem. Uczniowie czwórki wykazali się również swoją aktywnością grając w scrabble, dobble, układając puzzle, które przedstawiały Niemcy oraz grając w inne ciekawe gry edukacyjne.